ტაქსებისთვის სავალდებულო ლიცენზიები საქართველოში

ტაქსებისთვის სავალდებულო ლიცენზიები საქართველოში

საქართველოში ნებადართული საქმიანობის სახელმწიფო ნუსხას მუნიციპალიტეტებში მგზავრთა გადაყვანის სერვისები ტაქსით (კატეგორიის M1) დაემატა. საქართველოში ტაქსებისთვის იძულებითი ლიცენზია შესაძლოა 2025 წლის 1 ივლისიდან გაჩნდეს.

კანონპროექტის განმარტებით ბარათში ნათქვამია, რომ შიდა სამგზავრო ტრანსპორტის რეგულირების ერთ-ერთ მთავარ პრობლემას წარმოადგენს ავტოსადგურებზე არასახარბიელო მდგომარეობა და არალეგალური ტრანსპორტი, რომელსაც ახორციელებენ არარეგისტრირებული პირები, ე.წ. - ტიპის ტრანსპორტი, ოფიციალური ავტოსადგურების გვერდის ავლით.

ასევე წაიკითხეთ: ასურეთში ჰაერის ბუშტი ჩამოვარდა და დაღუპულები არიან

ამჟამად, 63 მუნიციპალიტეტიდან 34-ში ტაქსების საშუალო რაოდენობა 40 ერთეულია, 18 მუნიციპალიტეტში - 100 ერთეული, 4 მუნიციპალიტეტში - 200 ერთეული და 7 მუნიციპალიტეტში - 400 ერთეულზე მეტი.

კანონპროექტის მიხედვით, მუნიციპალიტეტებში ტაქსით მგზავრების გადაყვანის ორგანიზება და კონტროლი დაევალება მერს, მერიასთან არსებულ სტრუქტურულ ერთეულს ან მუნიციპალიტეტის მიერ ცალკე შექმნილ იურიდიულ პირს. საქართველოში ტაქსის ლიცენზიის გაცემის უფლებამოსილება მიენიჭება მერს ან მერიის უფლებამოსილ სტრუქტურულ ერთეულს.

საქართველოში ტაქსის ლიცენზია გაიცემა არანაკლებ ერთი წლის ვადით

„საგზაო ტრანსპორტის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად, საქართველოში ტაქსის ლიცენზია გაიცემა არანაკლებ ერთი წლის ვადით. საკრებულოს ექნება უფლება, დაადგინოს ლიცენზიის მოქმედების ვადები.

ტაქსის სალიცენზიო პირობების დარღვევა - ჯარიმა 100 ლარი

ტაქსის სერვისის უკანონო მიწოდება 200 ლარის ოდენობით ჯარიმას გამოიწვევს, ხოლო სალიცენზიო პირობების დარღვევა 100 ლარის ოდენობით. შინაგან საქმეთა სამინისტრო მონიტორინგს გაუწევს სალიცენზიო მოთხოვნების შესრულებას.

ასევე წაიკითხეთ: როგორ შეიცვალა ფასები საქართველოში 2023 წელს

თუ კანონპროექტი მიიღება საქართველოს ადგილობრივი მუნიციპალიტეტები (თბილისის გარდა), ვადა 2025 წლის 1 ივნისამდე ეძლევა ლიცენზიის მფლობელთა შესახებ ინფორმაციის შეტანას საქართველოში ტაქსის ერთიან მონაცემთა ბაზაში, რომლის შექმნის, განახლებისა და დამუშავების წესს დაამტკიცებს საქართველოს მთავრობა. 2025 წლის 1 იანვრამდე.

საქართველოში ტაქსის ლიცენზია 100 ლარი ეღირება

ერთი წლის განმავლობაში ლიცენზიის აღების საფასური სავარაუდოდ 100 ლარი იქნება. ეს თანხები მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტში ჩაირიცხება. კანონპროექტის ავტორების თქმით, ლიცენზიებიდან მიღებული ჯამური შემოსავალი შემოღების პირველ წელს იქნება 488 ათასი ლარი, ხოლო 2025 წლიდან 2033 წლამდე - დაახლოებით 4 392 000 ლარი. 2025 წლისთვის სისტემის დანერგვასთან დაკავშირებული ადმინისტრაციული ხარჯები 1 378 598 ლარს შეადგენს.

ასევე წაიკითხეთ: ქირავნობის ფასები საქართველოში 2024 წელს თითქმის 30%-ით დაეცა