მოგზაურობის შეზღუდვების მოხსნიდან ერთი წლის შემდეგ, ხელისუფლება ებრძვის მილიონობით ვიზიტორს, განსაკუთრებით ტურისტებს იაპონიაში, რომლებიც არ პატივს სცემენ გარემოს და ადგილობრივ წეს-ჩვეულებებს. ტურისტების დაბრუნებას იაპონიაში მოაქვს ინსტაგრამები და ნაგავი.
Covid-ის პანდემიის მწვერვალზე, ტოკიოს ცუკიჯის ბაზრის რესტავრატორები და მფლობელები ალბათ ოცნებობდნენ ასეთ დღეებზე, როდესაც ტურისტები იაპონიაში დაბრუნდებიან.
ტურისტების სვეტები სმარტფონებით დახეტიალობენ ვიწრო ქუჩებში, ჩერდებიან ხელით გაყალბებული სამზარეულოს დანების და ცუკემონოს მწნილების შესამოწმებლად და მწვანე ჩაის უფასო ნიმუშების მოსასხმად. რესტორნები იაპონიაში ლანჩზე მყოფ ტურისტებს აცდუნებს შემწვარი ვაგიუს ჩხირებით, ბრაკონიერებული კრაბის ფეხებით და დესერტად მსუყე მარწყვით საღეჭი მოჩის ბრინჯში.
იაპონიის ქალაქ ცუკიჯში ტურისტები ყოველთვის კარგად არ იქცევიან
თუმცა, არსებობს ნიშნები იმისა, რომ იაპონიის მრავალეროვნული ტურისტები ქალაქ ცუკიჯში ყოველთვის კარგად არ იქცევიან. ინგლისურენოვანი აბრები მოუწოდებენ მათ არ ჭამონ ვიტრინების გარეთ და არ დატოვონ ნაგავი. პერსონალი ახსენებს სასადილოებს, სად დადგეს რიგი 2700 იენისთვის (14,40 ფუნტი) 12-კერძიანი სუშის ლანჩისთვის. აქ, ისევე როგორც ბევრ სხვა პოპულარულ მიმართულებაზე მთელს მსოფლიოში, ტურიზმის ბუმი ორლესლიანი მახვილია.
იაპონიაში ტურისტული შეზღუდვების მოხსნიდან თითქმის ერთი წლის შემდეგ
იაპონიის პანდემიის ტურისტული შეზღუდვების მოხსნიდან თითქმის ერთი წლის შემდეგ, უცხოელი ვიზიტორები დაბრუნდნენ შურისძიებით, სუსტი იენით, მსოფლიოს საუკეთესო სამზარეულოთი და მთელი ცხოვრების დასვენების დაპირებით ქვეყანაში, რომელიც ოდესღაც ტურისტულ უკნიდან ითვლებოდა.
ასევე წაიკითხეთ: როგორ შეიცვალა ფასები საქართველოში 2023 წელს
“Все дешево, обслуживание невероятное, а еда — лучшая, которую вы сможете получить, и за небольшую часть той цены, которую вы заплатили бы в Америке”, — сказал Томми Бухейт, американец, впервые посетивший Японию.
ამ და სხვა ატრაქციონებმა იაპონიაში გასულ წელს 25,8 მილიონი უცხოელი ვიზიტორი მიიზიდა, რაც ექვსჯერ მეტია, ვიდრე 2022 წელს, საიმიგრაციო ხელისუფლების ცნობით. იაპონიის ტურიზმის სააგენტოს ცნობით, მათ ერთად დახარჯეს რეკორდული ¥5.3 ტრილიონი (28.3 მილიარდი ფუნტი). იაპონიის მთავრობას მეტი სურს, დააწესოს ამბიციური სამიზნე 60 მილიონი ვიზიტორით - და დახარჯოს 15 ტრილიონი იენი - ათწლეულის ბოლომდე.
მაგრამ კრიტიკოსები ამბობენ, რომ ინფრასტრუქტურა არასაკმარისად არის მომზადებული იაპონიაში გაზრდილი ტურიზმის მოსაგვარებლად, ასახელებენ კიდევ უფრო დიდ ზეწოლას საცხოვრებელზე, საზოგადოებრივ ტრანსპორტსა და სერვისებზე, რადგან ქვეყანა ებრძვის მუშახელის ძლიერ დეფიციტს და დაბერებულ მოსახლეობას.
საქართველოში ტურიზმს შეუძლია ისწავლოს ღირებული გაკვეთილები იაპონიის გამოცდილებიდან
ტურიზმს საქართველოში შეუძლია ისწავლოს ღირებული გაკვეთილები იაპონური გამოცდილებიდან და გამოიყენოს ისინი ტურიზმის განვითარებისა და ვიზიტორთა მენეჯმენტის კონტექსტში.
პირველ რიგში, საქართველომ უნდა შეიმუშაოს მდგრადი ტურიზმის სტრატეგია, რომელიც ითვალისწინებს ადგილობრივი მოსახლეობის ინტერესებს, კულტურული მემკვიდრეობის შენარჩუნებას და ტურისტული მიმართულებების ეკოლოგიურ მდგრადობას. ისევე როგორც იაპონია ისწრაფვის ბალანსისკენ ტურისტების მიღებასა და ადგილობრივი მოსახლეობის ცხოვრების ხარისხის შენარჩუნებას შორის, საქართველომ უნდა შექმნას მექანიზმები ტურისტული ნაკადების კონტროლისა და რეგულირებისთვის.
Во-вторых, Грузии следует инвестировать в развитие менее популярных туристических направлений, чтобы разгрузить перегруженные центры и распределить потоки по всей стране. Подобно тому, как Япония выделила 11 “ტიპიური” направлений, Грузия может сосредоточить внимание на разнообразных регионах страны, предлагая туристам уникальные и разнообразные опыты.
ასევე წაიკითხეთ: 2023 წელს საქართველოს 7 მილიონი ტურისტი ეწვია
მესამე, მნიშვნელოვანია, რომ საქართველომ ყურადღება გაამახვილოს ტურისტებისა და მოსახლეობის განათლებაზე ადგილობრივი წეს-ჩვეულებების, კულტურისა და გარემოს პატივისცემის მნიშვნელობის შესახებ. როგორც იაპონიამ დაიწყო გადასახადების გადახდა ზოგიერთი კულტურული და ბუნებრივი ატრაქციონების მოსანახულებლად, საქართველომ შეიძლება შემოიღოს ზომები ტურისტული პასუხისმგებლობის წახალისებისა და ქვეყნის უნიკალური კულტურული და ბუნებრივი რესურსების შენარჩუნებაში.
ტურისტები იაპონიაში ადგილობრივი მოსახლეობის ცხოვრების ხარისხზე უარყოფითი გავლენის გარეშე
ახლის ჩემს ხედვაში “ტურისტული ერი” премьер-министр Фумио Кисида заявил, что устойчивый туризм зависит от приема туристов в Японии без негативного влияния на качество жизни местного населения. Предложения, изложенные правительством в прошлом году, включают увеличение количества автобусов и такси, повышение стоимости проезда в общественном транспорте в часы пик и открытие новых автобусных маршрутов.
туристы в Японии выделяют 11 “ტიპიური” направлений, в том числе сельскую местность на востоке Хоккайдо и субтропический остров Окинава. Местные власти надеятся, что это отвлечет посетителей из Токио, Осаки и Киото, на которые в совокупности приходится 64% ночевок иностранных гостей в регионе первые восемь месяцев прошлого года. Упор будет меньше на потребление, а больше на культурное погружение, от горного аскетизма и дзен-медитации до изготовления керамики и сакэ.
“ტურიზმის დაბინძურება” ყველაზე მეტად იაპონიაში, კიოტოში
“ტურიზმის დაბინძურება იაპონიაში” наиболее заметно в Киото, древней столице Японии, где расположены некоторые из самых известных храмов и святынь страны, а также в районе гейш Гион. В 2022 году количество туристов, посетивших Киото, превысило 43 миллиона человек – примерно в 30 раз больше населения города.
პიტერ მაკინტოში, კანადის დიდი ხნის მცხოვრები, რომელიც მართავს გეიშას თემაზე სასეირნო ტურებს, თქვა, რომ მოსახლეობა იბრძოდა შერიგებულიყო ქაოსი, რომელიც გამოწვეული იყო ვიზიტორების სიმრავლით და მზარდი ხარჯებით.
იაპონიაში ტურიზმის პრობლემები და პერსპექტივები
“Проблема в том, что люди здесь хотят лучшего из обоих миров – иметь более спокойную жизнь и зарабатывать деньги – но с прибытием большего количества людей ситуация будет только ухудшаться. Киото становится открытым для всех”, — поделился Макинтош, отметив, что туристические группы численностью до 40 человек не являются чем-то необычным.
ბუმის შედეგად ნაკლებად ცნობილი მიმართულებები ებრძვიან მოგზაურებს, რომლებიც ცდილობენ გააერთიანონ სოციალური მედიის შინაარსი. მათ შორისაა სარკინიგზო გადასასვლელი კამაკურაში, ტოკიოს სამხრეთ-დასავლეთით, რომელიც სავსეა გულშემატკივრებით. სლემ დანკი, популярного манга-комикса и аниме-сериала о школьном баскетболе. Перекресток, который появляется в начальных титрах аниме, среди фанатов считается “წმინდა ადგილი”.
იაპონიაში ოვერტურიზმი საზიანოა
ზოგიერთი ადგილობრივი ხელისუფლება საკითხს საკუთარ ხელში იღებს, იმის შიშით, რომ იაპონიაში ტურიზმი აზიანებს ისტორიულ და ეკოლოგიურ მნიშვნელობის ადგილებს.
იუნესკოს მსოფლიო მემკვიდრეობის ძეგლის, Itsukushima Shrine-ის სტუმრებმა შესვლისთვის 100 იენი (53 ცენტი) უნდა გადაიხადონ, ხოლო ამ წლის ბოლოს ტურისტებს, რომლებიც მიემართებიან ტაკეტომის კუნძულებზე, გადაიხდიან ჯერ კიდევ დაუზუსტებელ თანხას, რათა დაიცვან ხელუხლებელი პლაჟები.
ასევე წაიკითხეთ: ქირავნობის ფასები საქართველოში 2024 წელს თითქმის 30%-ით დაეცა
ამ ზაფხულიდან, იუნესკოს კიდევ ერთი ადგილის, ფუჯის მწვერვალზე ასვლას გეგმავენ 2000 იენის (10,70 ფუნტი) ვიზიტორებს, რადგან ადგილობრივი ხელისუფლება ცდილობს შეამსუბუქოს შეშუპება ხალხმრავალ ბილიკებზე, რომლებზეც 5 მილიონზე მეტი ადამიანი დადიოდა. 2019 წლის ადამიანი.
იაპონია გახდა ტურისტული ადგილი
“იაპონია გახდა ტურისტული ადგილი”, — поделилась Карлин де Брюин, приехавшая в Токио из Нидерландов со своим отцом и братом. “Могу представить, что местным жителям это надоело, и мы пытаемся заняться своими делами. Но вы можете почувствовать атмосферу социальных сетей… люди одеваются и фотографируются определенным образом, потому что это создает хороший контент”.
Кеничи Кондо, торговец рыбой Цукидзи, сиял, подавая голодным прохожим филе черной трески на гриле. “Наши доходы выросли в десять раз после возвращения туристы в Японии, по сравнению с тем, что было пару лет назад”, — отметил Кондо, чей бизнес занимает одно и то же место уже более 50 лет. “Сначала у нас было много людей из Северной Америки и Европы, но теперь они в основном из Юго-Восточной Азии, и мы ожидаем много посетителей из Китая, когда они скоро отпразднуют свой новый год”.
Хотя он приветствовал поддержку, которую туризм дал 10 сотрудникам его магазина, Кондо признал, что мусор стал большой проблемой. “Мы пытаемся обойти эту проблему, предлагая людям выносить мусор, если они покупают нашу рыбу. Есть исключения, но туристы здесь, как правило, хорошо себя ведут”.
იაპონია არ არის მხოლოდ თქვენი ინსტაგრამის ისტორიისთვის.
Лиззи Джонс, американка, совершившая свою четвертую поездку в Японию, с оптимизмом смотрела на толпу, с которой она столкнулась в Цукидзи в не по сезону теплый февральский день. “Вы ожидаете этого, когда занимаетесь туристическими делами… когда вы приходите на этот рынок, вы знаете, что он будет переполнен”.
მაგრამ, როგორც ბევრი ადგილობრივი მცხოვრები, ის აპროტესტებდა მტაცებლებსა და დასაქმებულებს, რომლებიც უგულებელყოფენ ადგილობრივ წეს-ჩვეულებებს და ეპყრობიან დატვირთულ ადგილებს, როგორც საკუთარ ფოტოსტუდიას.
ასევე წაიკითხეთ: ნაპოვნია ნიკო ფიროსმანის უცნობი ნახატი
“Я думаю, это проблема поколений”, — поделилась она. “Первые несколько раз, когда я приходил сюда, мусора не было, а теперь его стало много. Есть также чувство права… туристы в Японии делают все, что хотят, и не изучают местные обычаи. Им все равно. Япония существуют не только для вашей истории в Instagram”.