გერმანიის ოცნება 15 მილიონი ელექტრომობილის შესახებ ქრებოდა, რადგან ელექტრომობილებზე სუბსიდიების გარეშე, ქვეყნის მოთხოვნა წელს 14%-ით შემცირდება. BMW და VW-იც კი ამცირებენ თავიანთ ამბიციებს ელექტრომობილების ბაზარზე.
ისეთი ავტომწარმოებლებიც კი, როგორიცაა Audi და VW, ამცირებენ თავიანთ ამბიციებს ელექტრო მანქანების ბაზარზე. ბერლინში საავტომობილო ინდუსტრიის ასოციაციის საახალწლო მიღებაზე გერმანიის ტრანსპორტის მინისტრმა ვოლკერ ვისინგმა ხაზი გაუსვა მნიშვნელობას. “ტექნოლოგიური გახსნილობა” საავტომობილო ინდუსტრიიდან გამონაბოლქვის შესამცირებლად. თუმცა, ელექტრომობილებზე მოთხოვნის შემცირების პროგნოზი პოლიტიკოსებსა და ინდუსტრიის აღმასრულებლებს შორის შეშფოთებას იწვევს.
ასევე წაიკითხეთ: როგორ შეიცვალა ფასები საქართველოში 2023 წელს
BMW-ს აღმასრულებელი დირექტორი ოლივერ ზიპსი, რომელიც დიდი ხანია მხარს უჭერს მოქნილ სტრატეგიას სხვადასხვა ტიპის ძრავით მანქანების წარმოებისთვის, ახლა თავის ფრთხილ სტრატეგიას ნაკლებად ხელსაყრელ ჭრილში ხედავს. ელექტრომობილების მიღების შენელებით და დანამატის ჰიბრიდებზე მოთხოვნის აღორძინებით, მისი მიდგომა უფრო ჭკვიანური ჩანს, მიუხედავად იმისა, რომ კრიტიკას არ აკეთებს საკმარისი იმისათვის, რომ გამოწვევას EV ლიდერი.Tesla Inc.
გერმანიაში ელექტრომობილებზე მოთხოვნა 2024 წელს გახდა შეშფოთება
გერმანიაში ელექტრომობილებზე მოთხოვნა 2024 წელს გახდა შეშფოთება. ელექტრომობილების ბაზრის ზედა ნაწილი გაჯერებულია, ხოლო ქვედა ნაწილი განიცდის შეთავაზებების ნაკლებობას 25000 ევრომდე ფასების კატეგორიაში, ამბობს იან ბურგარდი, საავტომობილო კონსულტაციის ხელმძღვანელი. ბერილსის სტრატეგიის მრჩევლები.
ასევე წაიკითხეთ: იაპონიაში ტურისტებს მოჰყავთ ინსტაგრამები და ნაგავი
ელექტრო მანქანების გაყიდვების რამდენიმე წლის სწრაფი ზრდის შემდეგ, სულ უფრო რთული ხდება ელექტრო მანქანების ბაზარზე გამოტანა. ევროპაში ელექტრომობილების მწარმოებლებისთვის სათანადო სამთავრობო სტიმულირების ნაკლებობა და შეერთებულ შტატებში მხარდაჭერის შემცირება ნიშნავს, რომ ელექტრო მანქანებზე მოთხოვნა მცირდება. მიუხედავად ახალი მოდელებისა და ლიზინგის ვარიანტების გაჩენისა, დატენვის ინფრასტრუქტურა და მაღალი ფასები კვლავ ბარიერად რჩება ელექტრო მანქანების ფართო გამოყენებისთვის.
გერმანიაში ელექტრომობილებზე მოთხოვნა 14%-ით შემცირდება.
ლობის ჯგუფის VDA-ს თანახმად, გერმანიაში ელექტრომობილების გაყიდვები 14%-ით შემცირდება სახელმწიფო სუბსიდიების მოხსნის გამო, რაც პირველი კლებაა 2016 წლის შემდეგ. ამავდროულად, მსოფლიო ხედავს პროგნოზების ზოგად ვარდნას, რადგან ტესლას მიერ დაწყებული ფასის ომის მიუხედავად, ელექტრომობილები ნაკლებად ხელმისაწვდომი რჩება შიდა წვის ძრავებით მსგავს მოდელებთან შედარებით.
ტრანსპორტის მინისტრმა ვოლკერ ვისინგიმ თავის შენიშვნებში ყურადღება გაამახვილა დამტენის ინფრასტრუქტურის განვითარების მნიშვნელობაზე გერმანიის ელექტრომობილების ბაზრის მხარდასაჭერად და ხაზს უსვამს ამ ასპექტის მნიშვნელობას ინდუსტრიის მომავალი განვითარებისთვის.
ასევე წაიკითხეთ: კომუნალური მომსახურების ფასები საქართველოში 2024 წელს
ბერლინი ჩამორჩება ელექტრომობილების დამტენი ინფრასტრუქტურის განვითარების ამბიციური გეგმების ფონზე. მიუხედავად იმისა, რომ ტრანსპორტის მინისტრმა ვოლკერ ვისინგმა გამოაცხადა 2030 წლისთვის ქვეყნის მასშტაბით ინფრასტრუქტურაში 6,3 მილიარდი ევროს ინვესტიციის გეგმები, გეგმის განხორციელება მოსალოდნელზე ნელი იყო. გასული წლის სექტემბრისთვის გერმანიაში მხოლოდ 105,000 მოქმედი საჯარო დამტენი სადგური იყო, რაც შორს იყო მითითებული მიზნისგან.
გერმანიას მოუწევს მნიშვნელოვნად გაზარდოს დამტენი სადგურების დამონტაჟების ტემპი
გერმანიას მოუწევს მნიშვნელოვნად გაზარდოს დამტენი სადგურების ინსტალაციის ტემპი, თუ მას სურს მიაღწიოს ელექტრო მიზნებს 2030 წლისთვის, VDA-ს თანახმად. თუმცა, საკითხავია, ვინ გადაიხდის ამ ინფრასტრუქტურას.
VDA ღონისძიებაზე პოლიტიკოსებმა და ავტოინდუსტრიის წარმომადგენლებმა აღიარეს, რომ დატენვის გადასახადი არის გასაღები ელექტრომობილების მიმართ ინტერესის სტიმულირებისთვის, მაგრამ საკითხი, ვინ უნდა დაეკისროს ინფრასტრუქტურის გაფართოების ფინანსურ ხარჯებს, გადაუჭრელი დარჩა. ანალიტიკოსების აზრით Deutsche Bankელექტროენერგიის გაძვირებამ ელექტრომობილებზე მოთხოვნა კიდევ უფრო შეამცირა.
გერმანია ელექტრომობილების გაყიდვების პირველ შემცირებას რვა წლის განმავლობაში ელოდება
პროგნოზები აჩვენებს, რომ გერმანიაში რვა წლის განმავლობაში ელექტრომობილების გაყიდვების პირველი ვარდნა იგეგმება, 2024 წელს ელექტრომობილების მიწოდება 14%-ით შემცირდება. ეს საფრთხეს უქმნის მთავრობის ამბიციურ მიზანს - 2030 წლისთვის 15 მილიონი ელექტრომობილის გზებზე გამოყვანა.
ასევე წაიკითხეთ: ბათუმის უძრავი ქონების ბაზრის სტაგნაცია 2023 წლის შემოდგომაზე
ნოემბრის მონაცემებით, გერმანიის გზებზე ყველა მანქანების მხოლოდ 2% იყო სრულად ელექტრო. ავტომწარმოებლები, მათ შორის Volkswagen Audi, ეხმაურებიან ელექტრომობილების ზრდის შენელებას ელექტრომობილების ხაზის შემცირებით და ზოგიერთი გეგმის უკან დახევით.
ელექტრომობილების გაყიდვების ხანგრძლივმა კლებამ შეიძლება შეარყიოს ინვესტიციები ინდუსტრიაში.
ელექტრომობილების მიღებასთან დაკავშირებული სირთულეებმა შეიძლება გამოიწვიოს ელექტრომობილების გაყიდვების გრძელვადიანი შემცირება, ინდუსტრიაში ინვესტიციების შეფერხება და გამონაბოლქვის რეგულაციების დაცვასთან დაკავშირებული გამოწვევები. ამავდროულად, ელექტრომობილებზე გადასვლის შეფერხება მძღოლებს უბიძგებს, გამოიყენონ ძველი მანქანები უფრო დიდხანს, რაც არ აუმჯობესებს ეკოლოგიურ მდგომარეობას.
BMW-ს ხელმძღვანელმა ოლივერ ზიპსმა გამოთქვა შეშფოთება რამდენიმე წლის განმავლობაში დამტენი ინფრასტრუქტურის ხელმისაწვდომობის შესახებ და ხაზი გაუსვა ელექტრომობილების ინდუსტრიის წინაშე არსებულ გამოწვევებს.